Az online marketing és a gyermekvédelem – Interjú a Marketing21 Ügynökséggel

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közösségi média kampányainak hirdetését, és a Google Ads kampányaink profi beállítását is pro bono vállalta el a Marketing21 Online Marketing Ügynökség. Ez hatalmas segítség az alapítvány számára abban, hogy a lehető legtöbb fiatalhoz jusson el az üzenetünk. Nótin Szabolccsal, az ügynökség tulajdonos-ügyvezetőjével készítettünk interjút, hogy megtudjuk, mi inspirálta erre a döntésre.

Kérlek, mutasd be magad röviden. Miért érdekel az online marketing világa, mi vonzott ahhoz, hogy erre a területre specializálódj?

A Marketing21 tulajdonos-ügyvezetője vagyok. Gyerekkorom óta érdeklődök az IT és a digitális innovációk iránt, ezért a Közgáz elvégzése és néhány év munkatapasztalat után eldöntöttem, hogy belevágok egy profi online marketing ügynökség felépítésébe. Rengeteg szuper terméket és szolgáltatást kínáló cégeknek van szüksége segítségre ezen a területen, és hatalmas kihívást jelent a projektek kivitelezése.

Céged, a Marketing21 Digitális Ügynökség széleskörű szolgáltatásokat nyújt partnereinek itthon és külföldön is. Mi a legizgalmasabb része számodra ennek a munkának? Cégvezetőként mi az, amiben ki tudsz teljesedni a projektek kapcsán?

Nagyon jó látni, ahogy a felépített rendszerek működni kezdenek és digitális téren is versenyképessé válnak az ügyfeleink. Büszkeséggel tölt el amikor a szolgáltatásainknak köszönhetően gyors növekedésnek indulnak, új kollégákat tudnak alkalmazni és nemzetközi terjeszkedésbe kezdenek.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közösségi média kampányainak hirdetését, és a Google Ads kampányaink profi beállítását is pro bono vállaltátok el, ami hatalmas segítség az alapítvány számára. Miért gondoltad fontosnak, hogy a for-profit partnereitek mellett legyen egy non-profit partneretek is? Mit ad ez szerinted a céged, vagy a kollégáid számára? 

Az a vállalkozói hitvallásom, hogy egy cégnek 4 célja van: (1) elégedetté kell tennie az ügyfeleit, (2) jó munkahelyet kell biztosítania a kollégáknak, (3) tulajdonosi értéket kell termelnie és (4) pozitív társadalmi változást kell szolgálnia. Ha a négy pontból csak egy hiányzik, a cég hosszútávon bukásra van ítélve. A Kék Vonallal is azért dolgozunk együtt, hogy a lehetőségeinkhez mérten hozzájáruljunk a közjóhoz. A bajban lévő gyerekek segítésénél nemesebb célt pedig nem tudok képzelni. Ráadásul nagyon élvezzük is a közös munkát Veletek. 🙂

A non-profit szervezetek híresen rosszak a branding és marketing területein. Szerinted miért alakult ez így? Hiszen a civil szervezetek olyan üzeneteket kommunikálnak általában, melyek kiváló alkalmat adnak a jó storytellingre, amely pedig az alapja a jó marketingnek. 

Látni kell, hogy a marketing egy nagyon súlyos költségtétel minden szervezet életében. Egy gazdasági társaságnál ezt kötelező kigazdálkodni, hisz marketing nélkül nem lesz árbevétel. A civil szervezetek viszont – érthető okokból – nehezebben költenek reklámra, mivel a forrásaikat a segítő tevékenységekre összpontosítják.

Nagyon kevés non-profit szervezet engedheti meg magának, hogy marketinges kollégát alkalmazzon vagy hirdetési felületeket vásároljon. Szerencsére a pro bono munkákat elvállaló ügynökségek tudnak változtatni ezen.

Vannak-e olyan tippek, trükkök, ingyenes vagy könnyen elérhető online eszközök, melyek használatát jó szívvel javasolnád a non-profit szervezetek számára?

A legfontosabb még ma is az, hogy legyen egy jó honlap, ahol tájékoztatni lehet az érdeklődőket a szervezet tevékenységéről, de a közösségi médiában is jelen kell lenni. Ezek az eszközök ma már nem jelentenek többmilliós kiadást, ráadásul a Google Ad Grants programjával ingyenes hirdetési büdzséhez lehet jutni. Ha az alapok elkészültek, érdemes foglalkozni a médiakapcsolatokkal és a PR tevékenységgel is. Bátran ki kell állni a reflektorfénybe, és be kell mutatni a célokat, amiért az alapítvány dolgozik.

Mik a terveid 2021-re? Ki számodra az ideális kliens, és miért?

2020 senkinek nem volt könnyű év, de várhatóan 2021 se lesz egyszerű. A célunk viszont változatlan marad: olyan ügyfelekkel szeretnénk együtt dolgozni, akik hozzánk hasonló álmodozók, sikeres cégeket szeretnének építeni és folyamatosan keresik a fejlődési lehetőségeket. Az ideális ügyfél rendelkezik egy pozitív vízióval és egy remek termékkel/szolgáltatással. Ha ezek adottak, akkor az általunk nyújtott marketing eszközökkel biztosan el tudják érni üzleti céljaikat.

További cikkek a témában:

Online kurzus 5. rész

Online kurzus 5. rész

A kompetenciahatárokról és arról, hogy szülőnek lenni nem egyszerűA Fontos vagy! kampányunk keretében egy online kurzust készítettünk, amelyben amelyben a segítő beszélgetés alapjaival ismertetjük meg  a szülőket, azért hogy olyan kommunikációs eszközöket adjunk a...

Online kurzus 4. rész

Online kurzus 4. rész

A személyes határokról és a szülők közötti kommunikációs stílusrólA Fontos vagy! kampányunk keretében egy online kurzust készítettünk, amelyben amelyben a segítő beszélgetés alapjaival ismertetjük meg  a szülőket, azért hogy olyan kommunikációs eszközöket adjunk a...

Online kurzus 3. rész

Online kurzus 3. rész

A nondirektivitásról, az erkölcsi állásfoglalásról és a szextingrőlA Fontos vagy! kampányunk keretében egy online kurzust készítettünk, amelyben amelyben a segítő beszélgetés alapjaival ismertetjük meg  a szülőket, azért hogy olyan kommunikációs eszközöket adjunk a...

Share This