Az online marketing és a gyermekvédelem – Interjú a Marketing21 Ügynökséggel

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közösségi média kampányainak hirdetését, és a Google Ads kampányaink profi beállítását is pro bono vállalta el a Marketing21 Online Marketing Ügynökség. Ez hatalmas segítség az alapítvány számára abban, hogy a lehető legtöbb fiatalhoz jusson el az üzenetünk. Nótin Szabolccsal, az ügynökség tulajdonos-ügyvezetőjével készítettünk interjút, hogy megtudjuk, mi inspirálta erre a döntésre.

Kérlek, mutasd be magad röviden. Miért érdekel az online marketing világa, mi vonzott ahhoz, hogy erre a területre specializálódj?

A Marketing21 tulajdonos-ügyvezetője vagyok. Gyerekkorom óta érdeklődök az IT és a digitális innovációk iránt, ezért a Közgáz elvégzése és néhány év munkatapasztalat után eldöntöttem, hogy belevágok egy profi online marketing ügynökség felépítésébe. Rengeteg szuper terméket és szolgáltatást kínáló cégeknek van szüksége segítségre ezen a területen, és hatalmas kihívást jelent a projektek kivitelezése.

Céged, a Marketing21 Digitális Ügynökség széleskörű szolgáltatásokat nyújt partnereinek itthon és külföldön is. Mi a legizgalmasabb része számodra ennek a munkának? Cégvezetőként mi az, amiben ki tudsz teljesedni a projektek kapcsán?

Nagyon jó látni, ahogy a felépített rendszerek működni kezdenek és digitális téren is versenyképessé válnak az ügyfeleink. Büszkeséggel tölt el amikor a szolgáltatásainknak köszönhetően gyors növekedésnek indulnak, új kollégákat tudnak alkalmazni és nemzetközi terjeszkedésbe kezdenek.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közösségi média kampányainak hirdetését, és a Google Ads kampányaink profi beállítását is pro bono vállaltátok el, ami hatalmas segítség az alapítvány számára. Miért gondoltad fontosnak, hogy a for-profit partnereitek mellett legyen egy non-profit partneretek is? Mit ad ez szerinted a céged, vagy a kollégáid számára? 

Az a vállalkozói hitvallásom, hogy egy cégnek 4 célja van: (1) elégedetté kell tennie az ügyfeleit, (2) jó munkahelyet kell biztosítania a kollégáknak, (3) tulajdonosi értéket kell termelnie és (4) pozitív társadalmi változást kell szolgálnia. Ha a négy pontból csak egy hiányzik, a cég hosszútávon bukásra van ítélve. A Kék Vonallal is azért dolgozunk együtt, hogy a lehetőségeinkhez mérten hozzájáruljunk a közjóhoz. A bajban lévő gyerekek segítésénél nemesebb célt pedig nem tudok képzelni. Ráadásul nagyon élvezzük is a közös munkát Veletek. 🙂

A non-profit szervezetek híresen rosszak a branding és marketing területein. Szerinted miért alakult ez így? Hiszen a civil szervezetek olyan üzeneteket kommunikálnak általában, melyek kiváló alkalmat adnak a jó storytellingre, amely pedig az alapja a jó marketingnek. 

Látni kell, hogy a marketing egy nagyon súlyos költségtétel minden szervezet életében. Egy gazdasági társaságnál ezt kötelező kigazdálkodni, hisz marketing nélkül nem lesz árbevétel. A civil szervezetek viszont – érthető okokból – nehezebben költenek reklámra, mivel a forrásaikat a segítő tevékenységekre összpontosítják.

Nagyon kevés non-profit szervezet engedheti meg magának, hogy marketinges kollégát alkalmazzon vagy hirdetési felületeket vásároljon. Szerencsére a pro bono munkákat elvállaló ügynökségek tudnak változtatni ezen.

Vannak-e olyan tippek, trükkök, ingyenes vagy könnyen elérhető online eszközök, melyek használatát jó szívvel javasolnád a non-profit szervezetek számára?

A legfontosabb még ma is az, hogy legyen egy jó honlap, ahol tájékoztatni lehet az érdeklődőket a szervezet tevékenységéről, de a közösségi médiában is jelen kell lenni. Ezek az eszközök ma már nem jelentenek többmilliós kiadást, ráadásul a Google Ad Grants programjával ingyenes hirdetési büdzséhez lehet jutni. Ha az alapok elkészültek, érdemes foglalkozni a médiakapcsolatokkal és a PR tevékenységgel is. Bátran ki kell állni a reflektorfénybe, és be kell mutatni a célokat, amiért az alapítvány dolgozik.

Mik a terveid 2021-re? Ki számodra az ideális kliens, és miért?

2020 senkinek nem volt könnyű év, de várhatóan 2021 se lesz egyszerű. A célunk viszont változatlan marad: olyan ügyfelekkel szeretnénk együtt dolgozni, akik hozzánk hasonló álmodozók, sikeres cégeket szeretnének építeni és folyamatosan keresik a fejlődési lehetőségeket. Az ideális ügyfél rendelkezik egy pozitív vízióval és egy remek termékkel/szolgáltatással. Ha ezek adottak, akkor az általunk nyújtott marketing eszközökkel biztosan el tudják érni üzleti céljaikat.

További cikkek a témában:

Miért bántja magát? Gondolatok az önsértésről

Miért bántja magát? Gondolatok az önsértésről

Falcolás, felszíni vagy mélyebb karcolások, egyre mélyülő vágások, önégetés, önhánytatás… Ezerféle módon okozhat szándékosan kárt és fájdalmat magának az a kamasz vagy fiatal, aki lelki problémáira nem talál konstruktív megoldást. Ebben a cikkünkben az önsértésről...

Hogyan segíts, ha egy barátod öngyilkos akar lenni

Hogyan segíts, ha egy barátod öngyilkos akar lenni

Kevés rosszabb dolog létezik annál, mint amikor egy barátodat vagy szerettedet szenvedni látod. A depresszió és az öngyilkos gondolatok jelei lehetnek fájóan ordítóak vagy akár egészen apróak. Lehet, hogy nyíltan segítséget kérnek tőled, de az is megtörténhet, hogy...

Serdülőkori depresszió – Honnan tudom, ha depressziós vagyok?

Serdülőkori depresszió – Honnan tudom, ha depressziós vagyok?

A depresszió egy jól kezelhető betegség. Különösen, ha ezt egy szakember időben megállapítja, és nem marad az érintett a betegséggel egyedül. Ezért nagyon fontos, hogy ha saját magad vagy valaki a környezetedben érintett lehet, kérj segítséget! Amiről ebben a cikkben...

Share This