Kampány indul a cyberbullyingban érintett gyerekek támogatására

Júniusban tartják világszerte az online bántalmazás elleni napot, Magyarországon azonban egy új kampány miatt az egész hónap a cyberbullyinggal szembeni fellépésről szól majd. Az időzítés igen aktuális: bár a karanténhelyzet idehaza a végéhez közelít, szakértők szerint az online bántalmazási „járvány” csak most éri el a tetőzést.

Az UNICEF felmérése szerint Magyarországon a 10-18 éves gyerekek 88 százaléka rendelkezik profillal valamelyik közösségi média felületen, 20%-uk volt már elektronikus bántalmazás áldozata, 10%-uk pedig beismerte, hogy maga is bántott másokat az online térben.  

A koronavírus okozta karanténhelyzet és az iskolabezárások miatt a fiatalok életének egy jelentős része áttolódott az online térbe, amit tovább fokozta a veszélyt. A korlátozások feloldása ellenére a nyár folyamán is megmarad a fiatalok fokozottabb online jelenléte és így a bántalmazás lehetősége is.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány és az UNICEF Magyarország a Generali támogatásával közös kampányt indít, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet a problémára és rámutasson, hogy a szakértő segítség könnyen elérhető. Fontos üzenet a gyerekek felé, hogy rajtuk kívül még milliók küzdenek világszerte a cyberbullyinggal, erre utal a kampány címe is: #nemvagyegyedül.

A gyerekek hívásait és üzeneteit kezelő Kék Vonal munkatársai úgy látják, hogy az elmúlt időszakban jelentősen nőtt az online megkeresések száma.

„A gyermekvédelemben dolgozó szakemberekkel együtt arra számítunk, hogy a súlyos esetek június és július során fognak napvilágra kerülni, vagy eljutni hozzánk. A korlátozások feloldásával több lehetősége lesz az áldozatoknak, hogy valakinek be tudjanak számolni a bántalmazásról” – mondta Reményiné Csekeő Borbála, a Kék Vonal szakmai vezetője. Az alapítvány napi 5-6 olyan hívást fogad, amelyekben a segítséget kérő gyerek fejében már megfogalmazódott az öngyilkosság gondolata. Sokszor az online és a „valós” bántalmazás egyszerre jelenik meg ezekben az esetekben.

Két éve zajlott le az első az #nemvagyegyedül kampány, akkor több mint 100 gyerek kapott személyes segítséget, az üzenet pedig milliókhoz eljutott. A kampányhoz idén is csatlakoznak hírességek, akik a célközönséget megszólítva, a saját közösségi média platformjaikon hitelesen tudják eljuttatni az üzenetet a fiataloknak: baj esetén hívják a 116 111-es számot, vagy keressék fel a www.kek-vonal.hu oldalon a chatablakot.

A kampány első videójában azonban a szülőkhöz szólnak a szervezők, a felvételen az UNICEF Magyarország nagykövete, Szinetár Dóra beszél arról, hogy a felnőtteknek mit kell tudniuk a cyberbullying jelenségéről.

„A netes zaklatás globális szinten milliók életét teszi tönkre és olykor öngyilkosságokhoz, tragédiákhoz vezet. A #nemvagyegyedül kampány első fejezetével a magyar fiatalokat leginkább érintő gyermekjogi témák egyikéről indítottunk korábban fontos párbeszédet. A járványhelyzet következtében erősödő internethasználat különösen sürgetővé tette a folytatást” – mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.

„Ha a cyber tér veszélyeire gondolunk, elsősorban még mindig az anyagi biztonságunkat féltjük: nemrég készítettünk egy kutatást, mely szerint leginkább a banki információkat és a felhasználóneveket, jelszavakat féltjük a támadásoktól. Azonban tudatosítanunk kell magunkban, hogy a netes bántalmazás is egy valós és súlyos veszély, amely nem orvosolható egy egyszerű anyagi kártérítéssel. Oda kell figyelnünk gyermekeinkre, erősítenünk kell az online biztonságukat. Nincsenek egyedül – szívügyünk, hogy közösen minél több gyermekhez eljuttassuk ezt az üzenetet” – mondta Árr Mariann, a Generali márkáért felelős vezetője.

Ha beszélgetni szeretnél, hívj minket!   116-111

További sajtóhírek:

Gyerekszemmel – Ott Anna, Felelős Felnőtt kampány

Gyerekszemmel – Ott Anna, Felelős Felnőtt kampány

A Kék Vonal #FelelősFelnőtt kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok mentális egészségére, illetve arra, hogy felelős felnőttként még inkább támogatnunk kell a gyerekeket a koronavírus-járvány okozta kihívások közepette. A könyv világnapja alkalmából...

Gyerekszemmel – MARGE, Felelős Felnőtt kampány

Gyerekszemmel – MARGE, Felelős Felnőtt kampány

A Kék Vonal #FelelősFelnőtt kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok mentális egészségére, illetve arra, hogy felelős felnőttként még inkább támogatnunk kell a gyerekeket a koronavírus-járvány okozta kihívások közepette. Ezúttal MARGE segítségével!...

Interjú – Dr. Almási Kitti, Felelős Felnőtt kampány

Interjú – Dr. Almási Kitti, Felelős Felnőtt kampány

Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus, író és előadóként is ismert. Mindent megtesz, hogy minél több emberhez eljutva segítsen a kudarcok tanulásként való megélésében, önmagunk elfogadásában, kapcsolataink kezelésében.  A #FelelősFelnőtt kampány keretein belül...

Share This