Sajtóközlemény az Eltűnt Gyermekek Világnapjának alkalmából

Május 25-e volt az Eltűnt Gyermekek Világnapja. Ebből az alkalomból a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány több nemzetközi partnerrel, köztük a Missing Children Europe-pal együtt azért kampányolt, hogy felhívja a figyelmet segélyvonalak kiemeleten fontos szerepére a gyermekvédelem területén. 

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány továbbra is elérhető telefonon és online is. Online is lehetséges segítséget kérni, ha a telefonálás nem opció.

A koronavírus járvány még a korlátozások enyhítésével is nagyban befolyásolja mindannyiunk életét, de az egészségügyi veszélyhelyzet különösen nagy kihívást jelent azoknak a fiataloknak, akik számára az otthon vagy a nevelőotthon nem jelent biztonságos környezetet.

Magyarországon a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány működteti a 116 000-ás európai harmonizált hívószámot, amely az országszerte ingyenesen hívható Segélyvonal a Bántalmazott és Eltűnt Gyerekekért. A vonalat szökésen gondolkodó, vagy már szökésben lévő 24 év alatti fiatalok is hívhatják, de olyan felnőttek is, akik aggódnak egy bántalmazott vagy eltűnt gyerek miatt.

A Kék Vonal tapasztalatai is igazolják, hogy a járvány sem állítja meg a családon belüli erőszakot. A korlátozások bevezetése óta kiemelten sok 13-24 év között fiatal kereste meg az alapítványt azért, mert a szökésen kívül nem látott más megoldást a családon vagy intézményen belüli konfliktusok kezelésére. A mindenre kiterjedő korlátozások és az ezzel járó feszültségek még nagyobb veszélyeztetettségnek teszik ki azokat a gyerekeket, akiknek az életében valamilyen formában már amúgy is jelen van az erőszak.

A korlátozások és az iskolák bezárása azzal az eredménnyel jártak, hogy a fiatalok számára megszűntek azok a csatornák, amelyeken keresztül eddig segítséget tudtak kérni – például barátaiktól vagy azok szüleitől, távoli rokonoktól, tanáraiktól, vagy az iskolákban dolgozó egyéb szakemberektől. A segélyvonalakra és krízishelyzetekkel foglalkozó szervezetekre ezért a járvány végéig még nagyobb szükség van, mint eddig. Működésük Európa-szerte éppen olyan kulcsfontosságú, mint a szociális vagy egészségügyi ellátások megléte.

A gyerekek, kamaszok és a családjukkal még együtt élő fiatal felnőttek számára azonban a járvány következményeként kifejezetten bonyolulttá vált a segítség kérés folyamata, hiszen mikor mindenki folyamatosan egy térben van, akkor nehéz telefonon segítséget kérni – ezért az elmúlt hónapok során sok fiatal inkább az online segítségkéréshez fordult. Emiatt fontosnak tartjuk, hogy minél több emberhez eljusson, hogy a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány továbbra is elérhető mind telefonon, mind online. Azok, akik most nem tudnak telefonálni, két online felületre regisztrálhatnak az alapítvány weboldalán (link). Hosszabb emailt az EMIL nevű zárt és biztonságos email rendszeren keresztül küldhetnek a Kék Vonal munkatársainak, melyre 3 napon belül mindenképpen választ kapnak. Akik pedig élőben szeretnék megvitatni problémájukat online, azok számára a Kék Vonal online chat szobát tart fent, amely minden nap délután 5 és este 9 óra között van nyitva.

Az alapítvány segélyvonalai továbbra is ingyenesen hívhatók a nap 24 órájában, este és éjjel is. A Kék Vonal átlagosan napi 7-8 hívást fogad bántalmazással és erőszakkal kapcsolatban, és ezen túl minden napra jut 2-3 olyan hívás, ahol nem a megkereső gyereket éri közvetlenül a fizikai bántás, de a mindennapjai része a családon belüli erőszak, ami éppen úgy bántalmazás a gyerekre nézve is. A veszélyhelyzetek másik típusa – ami sajnos sok esetben összefügghet a rossz családi háttérrel vagy máshol elszenvedett bántalmazással – a szuicid krízis: akár napi 5-6 megkereső is jelentkezik öngyilkossági gondolatokkal. Mindezeken kívül, más témákkal is keresik az alapítványt 24 év alatti fiatalok, naponta átlagosan 136 megkeresés érkezik be a két segélyvonalon és online. A megkeresésekre egy közel 100 fős, több lépcsős kiválasztáson átesett, képzett ügyelői csapat válaszol.

Ha beszélgetni szeretnél, hívj minket!   116-111

További sajtóhírek:

Gyerekszemmel – Ott Anna, Felelős Felnőtt kampány

Gyerekszemmel – Ott Anna, Felelős Felnőtt kampány

A Kék Vonal #FelelősFelnőtt kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok mentális egészségére, illetve arra, hogy felelős felnőttként még inkább támogatnunk kell a gyerekeket a koronavírus-járvány okozta kihívások közepette. A könyv világnapja alkalmából...

Gyerekszemmel – MARGE, Felelős Felnőtt kampány

Gyerekszemmel – MARGE, Felelős Felnőtt kampány

A Kék Vonal #FelelősFelnőtt kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok mentális egészségére, illetve arra, hogy felelős felnőttként még inkább támogatnunk kell a gyerekeket a koronavírus-járvány okozta kihívások közepette. Ezúttal MARGE segítségével!...

Interjú – Dr. Almási Kitti, Felelős Felnőtt kampány

Interjú – Dr. Almási Kitti, Felelős Felnőtt kampány

Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus, író és előadóként is ismert. Mindent megtesz, hogy minél több emberhez eljutva segítsen a kudarcok tanulásként való megélésében, önmagunk elfogadásában, kapcsolataink kezelésében.  A #FelelősFelnőtt kampány keretein belül...

Share This