A képzés leírása:
A résztvevők megismertetése a kortárs segítés módszerének elméleti és gyakorlati alapjaival, a kortárs segítő program alkalmazási lehetőségeivel az iskolai erőszak megelőzésében és kezelésében a kortárs segítő program indításának feltételeivel. A szakemberek a módszertan alkalmazásával váljanak képessé kortárs segítő diákok toborzására, kiválasztására, képzésére és támogatására, kortárssegítő programkoordinálására. Ismerjék meg az ENSZ Gyermekjogi Egyezmény által meghatározott gyermeki jogokat, a hatályos gyermekvédelmi törvényt, a magyar gyermekvédelmi rendszer felépítését, a jelzőrendszer működését, az iskola és a pedagógusok helyét és szerepét a gyermekvédelmi jelzőrendszerben. Szerezzenek ismereteket az agresszió, bántalmazás, internetes bántalmazás, és iskolai bántalmazás elméleti hátteréről, az iskolai kiközösítés dinamikájáról, a megelőzésben és az intervencióban alkalmazható jó gyakorlatokról. Ismerjék meg a nondirektív, segítő kommunikáció eszközeit és szerezzenek jártasságot ezeknek az eszközöknek az alkalmazásában.
Akiket várunk:
Bármely általános és/vagy középiskolai tanárt, pszichológust, szociálpedagógust, fejlesztő pedagógust, gyógypedagógust; vagy pszichológust. Javasoljuk, hogy a kortárs segítő program megvalósíthatósága érdekében egy intézményből 2 szakember jelentkezzen.