szakítás

Hogyan birkózz meg egy szakítással?

Nem minden kapcsolat tart örökké. Néha a dolgok egész egyszerűen nem működnek, így szakításhoz vezetnek.

Miért érnek véget a kapcsolatok?

Több különböző oka lehet annak, ha egy kapcsolat véget ér. 

A szakítás nehéz. Akár te vagy az, aki be akarja fejezni a kapcsolatot, akár nem, egy szakítás nem jelenti azt, hogy rossz ember lennél vagy hogy bármi gond lenne veled. 

Amikor átesel egy szakításon, több különböző érzelmet élhetsz meg. Érezheted magad:

  1. Szomorúnak és / vagy magányosnak 
  2. Mérgesnek
  3. Nyugtalannak 
  4. Sokkolva
  5. Bűnösnek 
  6. Megkönnyebbülve

Ha megpróbálsz kiheverni egy szakítást, segíthet, ha a következőket teszed: 

  • Beszélgess
    Beszélgess egy barátoddal vagy egy olyan felnőttel, akiben megbízol.
  • Foglald el magad
    Foglald el magad a hobbijaiddal és olyan tevékenységekkel, amelyeket élvezel.
  • Figyelj oda magadra
    Ez azt jelenti, hogy kedves vagy magaddal, emlékezteted magad az összes jó dologra magaddal kapcsolatban, és vigyázol magadra testileg és lelkileg is – rendesen eszel, eleget alszol és időnként kikapcsolod a mobilodat!
  • Ne posztolj részleteket
    Ne posztold ki a szakítás részleteit a közösségi médiában, sőt azt is megfontolhatod, hogy ’lenémítod’ a másik felet a profilodban azért, hogy ne kelljen látnod, hogy mi történik vele.
  • El a kezekkel​
    Nem számít, hogy milyen nagy volt a veszekedés, vagy mennyire mérges is valaki, nagyon fontos, hogy az érintettek ne üssék meg egymást, ne lökdössék egymást és ne érjenek egymáshoz mérgükben. Mindenkinek joga van ahhoz, hogy biztonságban érezze magát. Senkinek nincs joga ahhoz, hogy megüssön téged, és neked sincs jogod ahhoz, hogy mást megüss. ​
    Teljesen természetes, ha egy szakítás után zaklatott vagy, de amennyiben a szakítás hatással van az életedre, vagy sokáig magad alatt vagy, nagyon fontos, hogy segítséget kérj. Beszélj egy felnőttel, akiben bízol, egy orvossal, vagy hívd a Kék Vonalat.

 

A Kék Vonal mindig itt van, hogy meghallgasson és támogasson téged. Bármikor felveheted a kapcsolatot a velünk! Ha beszélgetnél vagy kérdéseid vannak a témával kapcsolatban, így érsz el minket:

  • Ha 24 év alatti vagy, hívd a 116-111-es számot
  • Ha 24 év feletti vagy, és aggódsz egy fiatalért, hívd a 116-000-ás számot
  • Emailben: regisztrálj a weboldalunkon, és írj az EMIL nevű zárt és biztonságos, anonim levelező rendszerünkben.
  • Chaten: regisztrálj a weboldalunkon, és bármely nap 13-21 óra között csetelj akár név nélkül az ügyelőinkkel.

Megosztás:

Olvass még többet:

Légy a Kék Vonal Kommunikációs és CSR Munkatársa!

Légy a Kék Vonal Kommunikációs és CSR Munkatársa!

Keressük új Kommunikációs és CSR munkatársunkat! Szeptemberi kezdéssel keresünk tapasztalattal rendelkező, részállású (heti 20 óra) kommunikációs és CSR munkatársat a Kék Vonal csapatába! A Kék Vonal munkatársai és önkéntesei közel 30 éve dolgoznak a szervezet...

Ukrán-magyar nyelvű szakmai munkatársat keres a Kék Vonal!

Ukrán-magyar nyelvű szakmai munkatársat keres a Kék Vonal!

Ukrán-magyar nyelvű szakmai munkatársat keresünk, heti 30 órában, 1 éves határozott idejű szerződéssel. Az új munkatárs feladatai: - Lelkisegély szolgálat nyújtása telefonon és írásban ukrán nyelven gyerekeknek és fiataloknak 24 éves korig - Részvétel az alapítvány...

Online kurzus 5. rész

Online kurzus 5. rész

A kompetenciahatárokról és arról, hogy szülőnek lenni nem egyszerűA Fontos vagy! kampányunk keretében egy online kurzust készítettünk, amelyben amelyben a segítő beszélgetés alapjaival ismertetjük meg  a szülőket, azért hogy olyan kommunikációs eszközöket adjunk a...

Online kurzus 4. rész

Online kurzus 4. rész

A személyes határokról és a szülők közötti kommunikációs stílusrólA Fontos vagy! kampányunk keretében egy online kurzust készítettünk, amelyben amelyben a segítő beszélgetés alapjaival ismertetjük meg  a szülőket, azért hogy olyan kommunikációs eszközöket adjunk a...

Online kurzus 3. rész

Online kurzus 3. rész

A nondirektivitásról, az erkölcsi állásfoglalásról és a szextingrőlA Fontos vagy! kampányunk keretében egy online kurzust készítettünk, amelyben amelyben a segítő beszélgetés alapjaival ismertetjük meg  a szülőket, azért hogy olyan kommunikációs eszközöket adjunk a...

Online kurzus 2. rész

Online kurzus 2. rész

Az érzelmi támogatásról és a közös megoldáskeresésrőlA Fontos vagy! kampányunk keretében egy online kurzust készítettünk, amelyben amelyben a segítő beszélgetés alapjaival ismertetjük meg  a szülőket, azért hogy olyan kommunikációs eszközöket adjunk a kezükbe, amelyek...

Online kurzus 1. rész

Online kurzus 1. rész

A Kék Vonalról és az aktív hallgatásrólA Fontos vagy! kampányunk keretében egy online kurzust készítettünk, amelyben a segítő beszélgetés alapjaival ismertetjük meg  a szülőket, azért hogy olyan kommunikációs eszközöket adjunk a kezükbe, amelyek segítik a kamaszok,...

Ingyenes online kurzus szülőknek

Ingyenes online kurzus szülőknek

Üdvözlünk! A Fontos vagy! kampányunk keretében egy olyan online kurzust készítettünk, amelyben a segítő beszélgetés alapjaival ismertetjük meg  a szülőket, azért, hogy olyan kommunikációs eszközöket adjunk a kezükbe, melyek segítik a kamaszok, gyerekek lelki...

Share This