Barion Pixel

Tudástár

Az online marketing és a gyermekvédelem – interjú a marketing21 ügynökséggel

2024. május 3.
Az online marketing és a gyermekvédelem – interjú a marketing21 ügynökséggel

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közösségi média kampányainak hirdetését, és a Google Ads kampányaink profi beállítását is pro bono vállalta el a Marketing21 Online Marketing Ügynökség. Ez hatalmas segítség az alapítvány számára abban, hogy a lehető legtöbb fiatalhoz jusson el az üzenetünk. Nótin Szabolccsal, az ügynökség tulajdonos-ügyvezetőjével készítettünk interjút, hogy megtudjuk, mi inspirálta erre a döntésre.

Kérlek, mutasd be magad röviden. Miért érdekel az online marketing világa, mi vonzott ahhoz, hogy erre a területre specializálódj?

A Marketing21 tulajdonos-ügyvezetője vagyok. Gyerekkorom óta érdeklődök az IT és a digitális innovációk iránt, ezért a Közgáz elvégzése és néhány év munkatapasztalat után eldöntöttem, hogy belevágok egy profi online marketing ügynökség felépítésébe. Rengeteg szuper terméket és szolgáltatást kínáló cégeknek van szüksége segítségre ezen a területen, és hatalmas kihívást jelent a projektek kivitelezése.

Céged, a Marketing21 Digitális Ügynökség széleskörű szolgáltatásokat nyújt partnereinek itthon és külföldön is. Mi a legizgalmasabb része számodra ennek a munkának? Cégvezetőként mi az, amiben ki tudsz teljesedni a projektek kapcsán?

Nagyon jó látni, ahogy a felépített rendszerek működni kezdenek és digitális téren is versenyképessé válnak az ügyfeleink. Büszkeséggel tölt el amikor a szolgáltatásainknak köszönhetően gyors növekedésnek indulnak, új kollégákat tudnak alkalmazni és nemzetközi terjeszkedésbe kezdenek.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közösségi média kampányainak hirdetését, és a Google Ads kampányaink profi beállítását is pro bono vállaltátok el, ami hatalmas segítség az alapítvány számára. Miért gondoltad fontosnak, hogy a for-profit partnereitek mellett legyen egy non-profit partneretek is? Mit ad ez szerinted a céged, vagy a kollégáid számára? 

Az a vállalkozói hitvallásom, hogy egy cégnek 4 célja van: (1) elégedetté kell tennie az ügyfeleit, (2) jó munkahelyet kell biztosítania a kollégáknak, (3) tulajdonosi értéket kell termelnie és (4) pozitív társadalmi változást kell szolgálnia. Ha a négy pontból csak egy hiányzik, a cég hosszútávon bukásra van ítélve. A Kék Vonallal is azért dolgozunk együtt, hogy a lehetőségeinkhez mérten hozzájáruljunk a közjóhoz. A bajban lévő gyerekek segítésénél nemesebb célt pedig nem tudok képzelni. Ráadásul nagyon élvezzük is a közös munkát Veletek. 🙂

A non-profit szervezetek híresen rosszak a branding és marketing területein. Szerinted miért alakult ez így? Hiszen a civil szervezetek olyan üzeneteket kommunikálnak általában, melyek kiváló alkalmat adnak a jó storytellingre, amely pedig az alapja a jó marketingnek. 

Látni kell, hogy a marketing egy nagyon súlyos költségtétel minden szervezet életében. Egy gazdasági társaságnál ezt kötelező kigazdálkodni, hisz marketing nélkül nem lesz árbevétel. A civil szervezetek viszont – érthető okokból – nehezebben költenek reklámra, mivel a forrásaikat a segítő tevékenységekre összpontosítják.

Nagyon kevés non-profit szervezet engedheti meg magának, hogy marketinges kollégát alkalmazzon vagy hirdetési felületeket vásároljon. Szerencsére a pro bono munkákat elvállaló ügynökségek tudnak változtatni ezen.

Vannak-e olyan tippek, trükkök, ingyenes vagy könnyen elérhető online eszközök, melyek használatát jó szívvel javasolnád a non-profit szervezetek számára?

A legfontosabb még ma is az, hogy legyen egy jó honlap, ahol tájékoztatni lehet az érdeklődőket a szervezet tevékenységéről, de a közösségi médiában is jelen kell lenni. Ezek az eszközök ma már nem jelentenek többmilliós kiadást, ráadásul a Google Ad Grants programjával ingyenes hirdetési büdzséhez lehet jutni. Ha az alapok elkészültek, érdemes foglalkozni a médiakapcsolatokkal és a PR tevékenységgel is. Bátran ki kell állni a reflektorfénybe, és be kell mutatni a célokat, amiért az alapítvány dolgozik.

Mik a terveid 2021-re? Ki számodra az ideális kliens, és miért?

2020 senkinek nem volt könnyű év, de várhatóan 2021 se lesz egyszerű. A célunk viszont változatlan marad: olyan ügyfelekkel szeretnénk együtt dolgozni, akik hozzánk hasonló álmodozók, sikeres cégeket szeretnének építeni és folyamatosan keresik a fejlődési lehetőségeket. Az ideális ügyfél rendelkezik egy pozitív vízióval és egy remek termékkel/szolgáltatással. Ha ezek adottak, akkor az általunk nyújtott marketing eszközökkel biztosan el tudják érni üzleti céljaikat.

Ha érintett vagy a fenti témában, vagy aggódsz valakiért és nem tudod kihez fordulhatnál, írj nekünk vagy hívj minket a 116 111-es díjmentesen hívható telefonszámon!
Szülőnek lenni kihívás. Ha aggódsz gyermeked miatt, és nincs kivel megoszd a vele kapcsolatos aggodalmaidat, hívd a Kék Vonalat a a 116 000-s díjmentesen hívható anonim számon, keressünk együtt megoldást.
Szakemberként, segítőként sem kell egyedül maradnod a megterhelő érzésekkel! Lényeges, hogy te is tudj arról beszélni, ha megvisel egy fiatal helyzete. Ha szükséged lenne valakire, akivel közösen tudsz gondolkozni egy fiatal érdekében, fordulj te is bátran a Kék Vonalhoz! Hívj minket a 116 000-s díjmentesen hívható anonim számon.

Hasznos tippek és infók

Van segítség! - tanári útmutató
Tanári útmutató (pdf)
#öngyilkosság
#megküzdés
#stressz
#önsértés
#segítő beszélgetés

Van segítség! - tanári útmutató

A Van segítség! módszertani csomag célja az, hogy segítsen a lelki problémákkal vagy depresszív gondolatokkal küzdő fiataloknak abban, hogy idejében felismerjék, ha…

A Van segítség! módszertani csomag célja az, hogy segítsen a lelki problémákkal vagy depresszív gondolatokkal küzdő fiataloknak abban, hogy idejében felismerjék, ha segítségre van szükségük. A tanári útmutató segítséget nyújt a szakembereknek a módszertani csomag óraváz…

Kortársak közötti online szexuális zaklatás – Értsük meg, előzzük meg, reagáljunk rá! - iskolai útmutató
Tanári útmutató (pdf)
#cyberbullying
#sexting
#jelentés
#egészséges kapcsolatok

Kortársak közötti online szexuális zaklatás – Értsük meg, előzzük meg, reagáljunk rá! - iskolai útmutató

Az útmutatónk minden olyan felnőttnek ajánlott, aki gyerekekkel foglalkozik, így felelősséggel tartozik a gyerekek és fiatalok védelme és jólléte iránt, illetve lehetősége…

Az útmutatónk minden olyan felnőttnek ajánlott, aki gyerekekkel foglalkozik, így felelősséggel tartozik a gyerekek és fiatalok védelme és jólléte iránt, illetve lehetősége van gyermekvédelmi irányelvek, szabályzatok bevezetésére az iskolában. Az útmutató összefoglalja:

Fogamzásgátlás
Cikk
#szexualitás

Fogamzásgátlás

Nincs olyan téma, amelyről több tévhit keringene a fiatalok körében, mint a fogamzásgátlás! Mi az, amit mindenképpen tudnod kell?

Nincs olyan téma, amelyről több tévhit keringene a fiatalok körében, mint a fogamzásgátlás! Mi az, amit mindenképpen tudnod kell?

Zita története – kereskedelmi célú gyermekrablás
Videó
#így segít a Kék Vonal

Zita története – kereskedelmi célú gyermekrablás

A filmért köszönet a Nobodys Children Foundation szervezetének és az Európai Unió támogatásának! Készült a Don’t lose! projekt keretében.

A filmért köszönet a Nobodys Children Foundation szervezetének és az Európai Unió támogatásának! Készült a Don’t lose! projekt keretében.

Tanácsok 9-12 éves korú gyerekek szüleinek
Kézikönyv
#cyberbullying

Tanácsok 9-12 éves korú gyerekek szüleinek

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány azért hozta létre ezt a rövid útmutatót, hogy segítséget nyújtson szülőknek, felnőtteknek ahhoz, hogy beszélgetni tudjanak a…

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány azért hozta létre ezt a rövid útmutatót, hogy segítséget nyújtson szülőknek, felnőtteknek ahhoz, hogy beszélgetni tudjanak a gyerekekkel a kortársak közötti szexualizált cyberbullyingról.

Gyerekszemmel – Erdős Virág, Felelős Felnőtt kampány
Cikk
#megküzdés

Gyerekszemmel – Erdős Virág, Felelős Felnőtt kampány

A Kék Vonal #FelelősFelnőtt kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok mentális egészségére, illetve arra, hogy felelős felnőttként még inkább támogatnunk…

A Kék Vonal #FelelősFelnőtt kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok mentális egészségére, illetve arra, hogy felelős felnőttként még inkább támogatnunk kell a gyerekeket a koronavírus-járvány okozta kihívások közepette. 

Hogyan beszélgess gyerekekkel, kamaszokkal a háborúról?
Cikk
#hogyan beszélgess

Hogyan beszélgess gyerekekkel, kamaszokkal a háborúról?

A háború híre nem csak a felnőtteket, hanem a gyerekeket is elérheti és megrázhatja. Fontos, hogy jól reagálj arra, ha egy gyermeket…

A háború híre nem csak a felnőtteket, hanem a gyerekeket is elérheti és megrázhatja. Fontos, hogy jól reagálj arra, ha egy gyermeket félelemmel, bizonytalansággal tölt el a kialakult helyzet. Ezen az oldalon rengeteg hasznos tippet, cikket találsz összegyűjtve a Kék Von…

Serdülőkori depresszió – Honnan tudom, ha depressziós vagyok?
Cikk
#megküzdés

Serdülőkori depresszió – Honnan tudom, ha depressziós vagyok?

Időnként bárki érezheti magát szomorúnak vagy feldúltnak. A depresszió viszont mélyebb, hosszabb ideig tart, és befolyásolhatja a gondolatainkat, érzéseinket és cselekedeteinket.

Időnként bárki érezheti magát szomorúnak vagy feldúltnak. A depresszió viszont mélyebb, hosszabb ideig tart, és befolyásolhatja a gondolatainkat, érzéseinket és cselekedeteinket.