Barion Pixel

Tudástár

Az online marketing és a gyermekvédelem – interjú a marketing21 ügynökséggel

2024. május 3.
Az online marketing és a gyermekvédelem – interjú a marketing21 ügynökséggel

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közösségi média kampányainak hirdetését, és a Google Ads kampányaink profi beállítását is pro bono vállalta el a Marketing21 Online Marketing Ügynökség. Ez hatalmas segítség az alapítvány számára abban, hogy a lehető legtöbb fiatalhoz jusson el az üzenetünk. Nótin Szabolccsal, az ügynökség tulajdonos-ügyvezetőjével készítettünk interjút, hogy megtudjuk, mi inspirálta erre a döntésre.

Kérlek, mutasd be magad röviden. Miért érdekel az online marketing világa, mi vonzott ahhoz, hogy erre a területre specializálódj?

A Marketing21 tulajdonos-ügyvezetője vagyok. Gyerekkorom óta érdeklődök az IT és a digitális innovációk iránt, ezért a Közgáz elvégzése és néhány év munkatapasztalat után eldöntöttem, hogy belevágok egy profi online marketing ügynökség felépítésébe. Rengeteg szuper terméket és szolgáltatást kínáló cégeknek van szüksége segítségre ezen a területen, és hatalmas kihívást jelent a projektek kivitelezése.

Céged, a Marketing21 Digitális Ügynökség széleskörű szolgáltatásokat nyújt partnereinek itthon és külföldön is. Mi a legizgalmasabb része számodra ennek a munkának? Cégvezetőként mi az, amiben ki tudsz teljesedni a projektek kapcsán?

Nagyon jó látni, ahogy a felépített rendszerek működni kezdenek és digitális téren is versenyképessé válnak az ügyfeleink. Büszkeséggel tölt el amikor a szolgáltatásainknak köszönhetően gyors növekedésnek indulnak, új kollégákat tudnak alkalmazni és nemzetközi terjeszkedésbe kezdenek.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közösségi média kampányainak hirdetését, és a Google Ads kampányaink profi beállítását is pro bono vállaltátok el, ami hatalmas segítség az alapítvány számára. Miért gondoltad fontosnak, hogy a for-profit partnereitek mellett legyen egy non-profit partneretek is? Mit ad ez szerinted a céged, vagy a kollégáid számára? 

Az a vállalkozói hitvallásom, hogy egy cégnek 4 célja van: (1) elégedetté kell tennie az ügyfeleit, (2) jó munkahelyet kell biztosítania a kollégáknak, (3) tulajdonosi értéket kell termelnie és (4) pozitív társadalmi változást kell szolgálnia. Ha a négy pontból csak egy hiányzik, a cég hosszútávon bukásra van ítélve. A Kék Vonallal is azért dolgozunk együtt, hogy a lehetőségeinkhez mérten hozzájáruljunk a közjóhoz. A bajban lévő gyerekek segítésénél nemesebb célt pedig nem tudok képzelni. Ráadásul nagyon élvezzük is a közös munkát Veletek. 🙂

A non-profit szervezetek híresen rosszak a branding és marketing területein. Szerinted miért alakult ez így? Hiszen a civil szervezetek olyan üzeneteket kommunikálnak általában, melyek kiváló alkalmat adnak a jó storytellingre, amely pedig az alapja a jó marketingnek. 

Látni kell, hogy a marketing egy nagyon súlyos költségtétel minden szervezet életében. Egy gazdasági társaságnál ezt kötelező kigazdálkodni, hisz marketing nélkül nem lesz árbevétel. A civil szervezetek viszont – érthető okokból – nehezebben költenek reklámra, mivel a forrásaikat a segítő tevékenységekre összpontosítják.

Nagyon kevés non-profit szervezet engedheti meg magának, hogy marketinges kollégát alkalmazzon vagy hirdetési felületeket vásároljon. Szerencsére a pro bono munkákat elvállaló ügynökségek tudnak változtatni ezen.

Vannak-e olyan tippek, trükkök, ingyenes vagy könnyen elérhető online eszközök, melyek használatát jó szívvel javasolnád a non-profit szervezetek számára?

A legfontosabb még ma is az, hogy legyen egy jó honlap, ahol tájékoztatni lehet az érdeklődőket a szervezet tevékenységéről, de a közösségi médiában is jelen kell lenni. Ezek az eszközök ma már nem jelentenek többmilliós kiadást, ráadásul a Google Ad Grants programjával ingyenes hirdetési büdzséhez lehet jutni. Ha az alapok elkészültek, érdemes foglalkozni a médiakapcsolatokkal és a PR tevékenységgel is. Bátran ki kell állni a reflektorfénybe, és be kell mutatni a célokat, amiért az alapítvány dolgozik.

Mik a terveid 2021-re? Ki számodra az ideális kliens, és miért?

2020 senkinek nem volt könnyű év, de várhatóan 2021 se lesz egyszerű. A célunk viszont változatlan marad: olyan ügyfelekkel szeretnénk együtt dolgozni, akik hozzánk hasonló álmodozók, sikeres cégeket szeretnének építeni és folyamatosan keresik a fejlődési lehetőségeket. Az ideális ügyfél rendelkezik egy pozitív vízióval és egy remek termékkel/szolgáltatással. Ha ezek adottak, akkor az általunk nyújtott marketing eszközökkel biztosan el tudják érni üzleti céljaikat.

Ha érintett vagy a fenti témában, vagy aggódsz valakiért és nem tudod kihez fordulhatnál, írj nekünk vagy hívj minket a 116 111-es díjmentesen hívható telefonszámon!
Szülőnek lenni kihívás. Ha aggódsz gyermeked miatt, és nincs kivel megoszd a vele kapcsolatos aggodalmaidat, hívd a Kék Vonalat a a 116 000-s díjmentesen hívható anonim számon, keressünk együtt megoldást.
Szakemberként, segítőként sem kell egyedül maradnod a megterhelő érzésekkel! Lényeges, hogy te is tudj arról beszélni, ha megvisel egy fiatal helyzete. Ha szükséged lenne valakire, akivel közösen tudsz gondolkozni egy fiatal érdekében, fordulj te is bátran a Kék Vonalhoz! Hívj minket a 116 000-s díjmentesen hívható anonim számon.

Hasznos tippek és infók

Kortársak közötti online szexuális zaklatás – Értsük meg, előzzük meg, reagáljunk rá! - szakmai útmutató
Tanári útmutató (pdf)
#cyberbullying
#sexting
#jelentés
#egészséges kapcsolatok

Kortársak közötti online szexuális zaklatás – Értsük meg, előzzük meg, reagáljunk rá! - szakmai útmutató

Az útmutató azokra a fiatalokra fókuszál, akik önmaguk és mások számára ártalmasan viselkednek az online térben és abban nyújt támpontokat, hogyan lehet…

Az útmutató azokra a fiatalokra fókuszál, akik önmaguk és mások számára ártalmasan viselkednek az online térben és abban nyújt támpontokat, hogyan lehet a viselkedésükre hatással lenni, azt megváltoztatni. Ha ahhoz keresel segítséget, hogy hogyan előzd meg a zaklatást v…

Gyász és veszteség: mire számíts egy temetésen?
Cikk
#gyász

Gyász és veszteség: mire számíts egy temetésen?

Részt venni egy temetésen segíthet szerettünk meggyászolásában. A következőkben arról írunk, mire számíthatsz a szertartás alatt.

Részt venni egy temetésen segíthet szerettünk meggyászolásában. A következőkben arról írunk, mire számíthatsz a szertartás alatt.

Pozitív megküzdési stratégiák kamaszkorban - óravázlatok
Óravázlatok (pdf)
#megküzdés
#stressz
#öngyilkosság
#önsértés
#segítő beszélgetés

Pozitív megküzdési stratégiák kamaszkorban - óravázlatok

A tizenévesek pozitív megküzdési eszköztárának fejlesztéséhez Az óravázlatok használatával gyerekekkel, fiatalokkal, csoportban is dolgozó szakemberek, különösen pedagógusok, iskolai szociális segítők, pszichológusok, ifjúságsegítők…

A tizenévesek pozitív megküzdési eszköztárának fejlesztéséhez Az óravázlatok használatával gyerekekkel, fiatalokkal, csoportban is dolgozó szakemberek, különösen pedagógusok, iskolai szociális segítők, pszichológusok, ifjúságsegítők tarthatnak a stresszről stresszel...

Pozitív megküzdési stratégiák kamaszkorban – kézikönyv
Tanári útmutató (pdf)
#megküzdés
#stressz
#öngyilkosság
#önsértés
#segítő beszélgetés

Pozitív megküzdési stratégiák kamaszkorban – kézikönyv

A kézikönyv segítséget nyújt a pozitív megküzdési stratégiák fejlesztését célzó óravázlatok használatához. Az óravázlatok segítségével gyerekekkel, fiatalokkal, csoportban is dolgozó szakemberek, különösen…

A kézikönyv segítséget nyújt a pozitív megküzdési stratégiák fejlesztését célzó óravázlatok használatához. Az óravázlatok segítségével gyerekekkel, fiatalokkal, csoportban is dolgozó szakemberek, különösen pedagógusok, iskolai szociális segítők, pszichológusok,...

Anorexia: az egyik legmagasabb halálozású pszichiátriai betegség
Cikk
#megküzdés

Anorexia: az egyik legmagasabb halálozású pszichiátriai betegség

Egy olyan korban és társadalomban élünk, ahol a külső megjelenés sokszor talán a legfontosabbnak tűnő érték. Ám ha túlzott mértékben próbálunk megfelelni…

Egy olyan korban és társadalomban élünk, ahol a külső megjelenés sokszor talán a legfontosabbnak tűnő érték. Ám ha túlzott mértékben próbálunk megfelelni a jelenlegi szépségideálnak, könnyen elveszíthetjük az egészséges viszonyulást saját testünkhöz. A testképzavar és a…

Csak egy vicc? Szexualizált cyberbullying 9-12 évesek között - kvízjáték
Prezentáció (ppt)
#cyberbullying
#sexting
#jelentés
#egészséges kapcsolatok

Csak egy vicc? Szexualizált cyberbullying 9-12 évesek között - kvízjáték

A kvízjáték segítséget nyújt a módszertani csomaghoz tartozó óravázlatok használatához. Az óravázlatok segítségével 9-12 éves diákokkal lehet beszélgetni a cyberbullying különböző formáiról.…

A kvízjáték segítséget nyújt a módszertani csomaghoz tartozó óravázlatok használatához. Az óravázlatok segítségével 9-12 éves diákokkal lehet beszélgetni a cyberbullying különböző formáiról. A feladatokat adaptálni, módosítani lehet az adott körülményeknek megfelelően. …

Beszélj róla! Kampányvideó
Videó
#így segít a Kék Vonal

Beszélj róla! Kampányvideó

A 30 éves Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány az UNICEF-fel együttműködésben bíztatja a fiatalokat, hogy merjenek segítséget kérni és beszélni róla, ha nehézségekkel…

A 30 éves Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány az UNICEF-fel együttműködésben bíztatja a fiatalokat, hogy merjenek segítséget kérni és beszélni róla, ha nehézségekkel küzdenek.