Barion Pixel

Tudástár

Az online marketing és a gyermekvédelem – interjú a marketing21 ügynökséggel

2024. május 3.
Az online marketing és a gyermekvédelem – interjú a marketing21 ügynökséggel

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közösségi média kampányainak hirdetését, és a Google Ads kampányaink profi beállítását is pro bono vállalta el a Marketing21 Online Marketing Ügynökség. Ez hatalmas segítség az alapítvány számára abban, hogy a lehető legtöbb fiatalhoz jusson el az üzenetünk. Nótin Szabolccsal, az ügynökség tulajdonos-ügyvezetőjével készítettünk interjút, hogy megtudjuk, mi inspirálta erre a döntésre.

Kérlek, mutasd be magad röviden. Miért érdekel az online marketing világa, mi vonzott ahhoz, hogy erre a területre specializálódj?

A Marketing21 tulajdonos-ügyvezetője vagyok. Gyerekkorom óta érdeklődök az IT és a digitális innovációk iránt, ezért a Közgáz elvégzése és néhány év munkatapasztalat után eldöntöttem, hogy belevágok egy profi online marketing ügynökség felépítésébe. Rengeteg szuper terméket és szolgáltatást kínáló cégeknek van szüksége segítségre ezen a területen, és hatalmas kihívást jelent a projektek kivitelezése.

Céged, a Marketing21 Digitális Ügynökség széleskörű szolgáltatásokat nyújt partnereinek itthon és külföldön is. Mi a legizgalmasabb része számodra ennek a munkának? Cégvezetőként mi az, amiben ki tudsz teljesedni a projektek kapcsán?

Nagyon jó látni, ahogy a felépített rendszerek működni kezdenek és digitális téren is versenyképessé válnak az ügyfeleink. Büszkeséggel tölt el amikor a szolgáltatásainknak köszönhetően gyors növekedésnek indulnak, új kollégákat tudnak alkalmazni és nemzetközi terjeszkedésbe kezdenek.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közösségi média kampányainak hirdetését, és a Google Ads kampányaink profi beállítását is pro bono vállaltátok el, ami hatalmas segítség az alapítvány számára. Miért gondoltad fontosnak, hogy a for-profit partnereitek mellett legyen egy non-profit partneretek is? Mit ad ez szerinted a céged, vagy a kollégáid számára? 

Az a vállalkozói hitvallásom, hogy egy cégnek 4 célja van: (1) elégedetté kell tennie az ügyfeleit, (2) jó munkahelyet kell biztosítania a kollégáknak, (3) tulajdonosi értéket kell termelnie és (4) pozitív társadalmi változást kell szolgálnia. Ha a négy pontból csak egy hiányzik, a cég hosszútávon bukásra van ítélve. A Kék Vonallal is azért dolgozunk együtt, hogy a lehetőségeinkhez mérten hozzájáruljunk a közjóhoz. A bajban lévő gyerekek segítésénél nemesebb célt pedig nem tudok képzelni. Ráadásul nagyon élvezzük is a közös munkát Veletek. 🙂

A non-profit szervezetek híresen rosszak a branding és marketing területein. Szerinted miért alakult ez így? Hiszen a civil szervezetek olyan üzeneteket kommunikálnak általában, melyek kiváló alkalmat adnak a jó storytellingre, amely pedig az alapja a jó marketingnek. 

Látni kell, hogy a marketing egy nagyon súlyos költségtétel minden szervezet életében. Egy gazdasági társaságnál ezt kötelező kigazdálkodni, hisz marketing nélkül nem lesz árbevétel. A civil szervezetek viszont – érthető okokból – nehezebben költenek reklámra, mivel a forrásaikat a segítő tevékenységekre összpontosítják.

Nagyon kevés non-profit szervezet engedheti meg magának, hogy marketinges kollégát alkalmazzon vagy hirdetési felületeket vásároljon. Szerencsére a pro bono munkákat elvállaló ügynökségek tudnak változtatni ezen.

Vannak-e olyan tippek, trükkök, ingyenes vagy könnyen elérhető online eszközök, melyek használatát jó szívvel javasolnád a non-profit szervezetek számára?

A legfontosabb még ma is az, hogy legyen egy jó honlap, ahol tájékoztatni lehet az érdeklődőket a szervezet tevékenységéről, de a közösségi médiában is jelen kell lenni. Ezek az eszközök ma már nem jelentenek többmilliós kiadást, ráadásul a Google Ad Grants programjával ingyenes hirdetési büdzséhez lehet jutni. Ha az alapok elkészültek, érdemes foglalkozni a médiakapcsolatokkal és a PR tevékenységgel is. Bátran ki kell állni a reflektorfénybe, és be kell mutatni a célokat, amiért az alapítvány dolgozik.

Mik a terveid 2021-re? Ki számodra az ideális kliens, és miért?

2020 senkinek nem volt könnyű év, de várhatóan 2021 se lesz egyszerű. A célunk viszont változatlan marad: olyan ügyfelekkel szeretnénk együtt dolgozni, akik hozzánk hasonló álmodozók, sikeres cégeket szeretnének építeni és folyamatosan keresik a fejlődési lehetőségeket. Az ideális ügyfél rendelkezik egy pozitív vízióval és egy remek termékkel/szolgáltatással. Ha ezek adottak, akkor az általunk nyújtott marketing eszközökkel biztosan el tudják érni üzleti céljaikat.

Ha érintett vagy a fenti témában, vagy aggódsz valakiért és nem tudod kihez fordulhatnál, írj nekünk vagy hívj minket a 116 111-es díjmentesen hívható telefonszámon!
Szülőnek lenni kihívás. Ha aggódsz gyermeked miatt, és nincs kivel megoszd a vele kapcsolatos aggodalmaidat, hívd a Kék Vonalat a a 116 000-s díjmentesen hívható anonim számon, keressünk együtt megoldást.
Szakemberként, segítőként sem kell egyedül maradnod a megterhelő érzésekkel! Lényeges, hogy te is tudj arról beszélni, ha megvisel egy fiatal helyzete. Ha szükséged lenne valakire, akivel közösen tudsz gondolkozni egy fiatal érdekében, fordulj te is bátran a Kék Vonalhoz! Hívj minket a 116 000-s díjmentesen hívható anonim számon.

Hasznos tippek és infók

Pozitív megküzdési stratégiák kamaszkorban - módszertani csomag
Módszertani csomag (pdf)
#megküzdés
#stressz
#öngyilkosság
#önsértés

Pozitív megküzdési stratégiák kamaszkorban - módszertani csomag

Módszertani csomag a tizenévesek pozitív megküzdési eszköztárának fejlesztéséhez. A módszertani csomag része egy tanári útmutató, óravázlatok és az óravázlatokat kiegészítő prezentáció. A…

Módszertani csomag a tizenévesek pozitív megküzdési eszköztárának fejlesztéséhez. A módszertani csomag része egy tanári útmutató, óravázlatok és az óravázlatokat kiegészítő prezentáció. A módszertani csomag használatával gyerekekkel, fiatalokkal, csoportban is dolgozó...

Gyerekszemmel – Dallos Bogi, Felelős Felnőtt kampány
Cikk
#megküzdés

Gyerekszemmel – Dallos Bogi, Felelős Felnőtt kampány

A Kék Vonal #FelelősFelnőtt kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok mentális egészségére, illetve arra, hogy felelős felnőttként még inkább támogatnunk…

A Kék Vonal #FelelősFelnőtt kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok mentális egészségére, illetve arra, hogy felelős felnőttként még inkább támogatnunk kell a gyerekeket a koronavírus-járvány okozta kihívások közepette. 

Hogyan lehet segíteni gyermekeket a gyászban? 
E-learning
#gyász

Hogyan lehet segíteni gyermekeket a gyászban? 

A gyász az elmúlás feldolgozását segíti elő, a történtek megfelelő elfogadását. Gyász nélkül a feldolgozás sem lesz teljes értékű, ami a gyerekek…

A gyász az elmúlás feldolgozását segíti elő, a történtek megfelelő elfogadását. Gyász nélkül a feldolgozás sem lesz teljes értékű, ami a gyerekek fejlődésében is nyomot hagyhat.

Így kérj segítséget... - óravázlat
Óravázlatok (pdf)
#így segít a Kék Vonal

Így kérj segítséget... - óravázlat

Az óravázlat célja, hogy 10-13 és 13-18 éves korosztály is megismerkedhessen a segítő beszélgetés erejével, a Kék Vonal elérhetőségeivel és a lelkisegély-vonal…

Az óravázlat célja, hogy 10-13 és 13-18 éves korosztály is megismerkedhessen a segítő beszélgetés erejével, a Kék Vonal elérhetőségeivel és a lelkisegély-vonal által nyújtott lehetőségekről.

Szökés otthonról
Cikk
#megküzdés

Szökés otthonról

Néha érezheted úgy magad, hogy az egyetlen lehetőséged az, ha elmenekülsz otthonról. Mindig van azonban másik lehetőség!

Néha érezheted úgy magad, hogy az egyetlen lehetőséged az, ha elmenekülsz otthonról. Mindig van azonban másik lehetőség!

Hogyan ismerd fel az álhíreket?
Cikk
#cyberbullying

Hogyan ismerd fel az álhíreket?

Folyamatosan figyeljük a híreket és a minket körülvevő, életünket érintő információkat. Főleg akkor, amikor általunk még nem tapasztalt szituáció történik és veszélyben…

Folyamatosan figyeljük a híreket és a minket körülvevő, életünket érintő információkat. Főleg akkor, amikor általunk még nem tapasztalt szituáció történik és veszélyben érezzük magunkat. Az internet és a közösségi média által minden másodpercben új ingerek érnek minket …

A Kék Vonal közleménye az öngyilkosság megelőzés világnapján
Cikk
#öngyilkosság

A Kék Vonal közleménye az öngyilkosság megelőzés világnapján

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványhoz 2021 első félévében elkeserítően magas számú megkeresés érkezett olyan fiataloktól, akikben felmerült az öngyilkosság gondolata.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványhoz 2021 első félévében elkeserítően magas számú megkeresés érkezett olyan fiataloktól, akikben felmerült az öngyilkosság gondolata.

A párkapcsolati erőszak hatásai a gyermekre
Cikk
#megküzdés

A párkapcsolati erőszak hatásai a gyermekre

A szülők közötti párkapcsolati erőszak mindenképpen veszélyezteti a gyermek biztonságát, testi, lelki fejlődését, akkor is, ha ő közvetlenül nem szenved el bántalmazást,…

A szülők közötti párkapcsolati erőszak mindenképpen veszélyezteti a gyermek biztonságát, testi, lelki fejlődését, akkor is, ha ő közvetlenül nem szenved el bántalmazást, erőszakot.