Hogyan lehet úgy feldolgozni kötelező irodalmi műveket, hogy abban az öngyilkosság-prevenció is kiemelt szempont lehessen a klasszikus műértelmezés mellett? A tantervi kereteken belül, a már meglévő erőforrásokhoz igazodva olyan segédanyagot dolgoztunk ki, amely három...
Tudástár
Hogyan válhat egy irodalmi szöveg a prevenció eszközévé? - módszertani anyag és feladatok
Tavalyi kiadványunk folytatásaként idén kortárs magyar irodalmi szövegekhez készített útmutatóval és az órai munkát támogató munkafüzettel segítjük a szakemberek munkáját. Szabó T. Anna és Lacki János egy-egy novellájának feldolgozása során a lelki egészség, az...
Joguk van a biztonsághoz! Hogyan védheted meg szakemberként a gyerekeket a bántalmazásoktól?
https://www.youtube.com/watch?v=ai9YnUkvjNo&t=4s
Pozitív megküzdési stratégiák kamaszkorban - módszertani csomag
Módszertani csomag a tizenévesek pozitív megküzdési eszköztárának fejlesztéséhez. A módszertani csomag része egy tanári útmutató, óravázlatok és az óravázlatokat kiegészítő prezentáció. A módszertani csomag használatával gyerekekkel, fiatalokkal, csoportban is dolgozó...
Van segítség! - módszertani csomag
A módszertani csomag egy különleges, és komplex szakmai alapokon nyugvó, interaktív online játék, amelyet fiatalok, szülők, tanárok egyaránt használhatnak a fiatalok mentális egészségét érintő otthoni beszélgetések, vagy akár iskolai tanórák, foglalkozások alkalmával. A…
Csak egy vicc? Szexualizált cyberbullying 9-12 évesek között - módszertani csomag
Az oktatási csomag segítséget nyújt pedagógusoknak és gyerekekkel foglalkozó szakembereknek, hogy könnyebben tudjanak beszélgetni és közösen gondolkodni a problémás online viselkedésről és a kortársak közötti internetes zaklatásról. A feladatokat adaptálni, módosítani l…
Kortársak közötti online szexuális zaklatás – Értsük meg, előzzük meg, reagáljunk rá! - módszertani csomag
Módszertani csomag gyerekekkel dolgozó szakemberek számára a kortársak közötti online szexuális zaklatásról.
Serdülők a neten - módszertani csomag
A módszertani csomag segítséget nyújt a pedagógusoknak és más gyerekkel dolgozó szakembereknek, hogy a 13-17 éves fiatalokkal közösen gondolkodjanak az online világ különböző kihívásairól. A jelzés és a segítségkérés különböző formáit mindegyik tananyag érinti. A felada…