Kék Vonal-vasárnap esti lehangoltság

Vasárnap esti lehangoltság – ismerős?

Amikor eljön a vasárnap este, gyakran érzed úgy, hogy szívesen visszatekernéd az időt, hogy újra péntek délután legyen?

Nem te vagy az egyetlen! Sokan érezzük magunkat lehangoltnak, csalódottnak, egy kicsit rosszkedvűnek, főleg, ha egy újabb kihívásokkal teli hét elé kell néznünk, ahol kevés idő jut a pihenésre. De van néhány tippünk, hogyan győzd le a negatív gondolatokat, és vesd bele magad örömmel az újabb hét feladataiba és izgalmaiba! 

  • Tervezz előre: próbáld meg befejezni az összes házidat, a házimunka rád eső részét és minden egyéb kevésbé kívánatos feladatot, hogy teljesen kiélvezhesd a hétvégédet! 
  • Várd örömmel: mindig tervezz a hetedbe néhány olyan elfoglaltságot, amelyet tudod, hogy örömmel vársz: lógj a barátaiddal, nézz ki egy filmet a moziban, sportolj, vagy csinálj bármi mást, ami kizökkent a hétköznapok mókuskerekéből!
  • Maradj pozitív: az új hét nem csak feladatokat tartogathat, hanem izgalmakat is. A hétfőt felfoghatod mindig úgy, mint egy tiszta lapot, egy új kezdetet. Próbálj erre koncentrálni és szövögesd hétvégére a lazulós terveket. 
  • Foglald el magad: ne hagyd, hogy eluralkodjanak rajtad a rossz érzések vasárnap este, inkább tedd ezt az estét különlegessé valamivel: nézz a kedvenc sorozatodból néhány részt, alkoss valamit, vagy főzzetek együtt a szeretteiddel, így biztosan elterelődik a figyelmed. 
  • Elmélkedj: sétálj egy nagyot, fuss vagy sportolj, eközben át tudod gondolni a hétvége történéseit, és így fel tudsz töltekezni az új hétre! 
  • Próbálj relaxálni: egy meleg fürdő, zenehallgatás vagy egy pár mély lélegzetvétel segíthet megnyugodni és jobban érezni magad.
  • Csak nyugi:  nagyon megterhelő lehet, ha vasárnap este már az egész előtted álló hét feladatain töprengsz. Ehelyett foglalkozz inkább csak a hétfővel, és haladj napról napra. 
  • Add át magad a változásnak: fontos elfogadni, hogy ahogy a hetek, úgy a hétvégék is jönnek és mennek. Próbáld meg átadni magad az idő folyásának, légy rugalmas, és haladj az árral!
  • Beszélj róla: ha szorongsz vasárnap esténként (vagy bármikor máskor), fontos, hogy beszélj az érzéseidről egy barátoddal vagy egy felnőttel, akiben megbízol. A Kék Vonalat éjjel-nappal eléred a 116 111-es ingyenes telefonszámon!

Vasárnap esték mindig lesznek, ezen sajnos nem tudunk változtatni, de a hangulatunkon, érzéseinken igen! Próbáld ki az előbbi tippeket, és oszd meg velünk tapasztalataidat Lelkisegély-vonalunkon!

A Kék Vonal mindig itt van, hogy meghallgasson és támogasson téged. Bármikor felveheted a kapcsolatot a velünk! Ha beszélgetnél vagy kérdéseid vannak a témával kapcsolatban, így érsz el minket:

  • Ha 24 év alatti vagy, hívd a 116-111-es számot
  • Ha 24 év feletti vagy, és aggódsz egy fiatalért, hívd a 116-000-ás számot
  • Emailben: regisztrálj a weboldalunkon, és írj az EMIL nevű zárt és biztonságos, anonim levelező rendszerünkben.
  • Chaten: regisztrálj a weboldalunkon, és bármely nap 13-21 óra között csetelj akár név nélkül az ügyelőinkkel.

Megosztás:

Olvass még többet:

Ajánlás a fiatalkori öngyilkosságról szóló tudósításokhoz

Ajánlás a fiatalkori öngyilkosságról szóló tudósításokhoz

A média fontos szerepet tölthet be az öngyilkosságok számának növelésében, de azok megelőzésében is. A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány által készített ajánlás célja, hogy valamennyi médiatartalom-szolgáltatónak és közösségi média felhasználónak segítséget nyújtson,...

A fiatalkori öngyilkosságok okai és megelőzése

A fiatalkori öngyilkosságok okai és megelőzése

Mi lehet a fiatalkori öngyilkosságok oka és hogyan lehet megelőzni? 2022 májusában egy 18 éves fiú életét sikerült, egy 16 éves fiú életét nem sikerült megmenteni. Mi történik azokkel a tizenévesekkel a gyermekkor és a felnőttkor határán, akik nem találtak valós...

Share This