A serdülőkori érzelmi hullámzásban nehéz lehet kívülről megállapítani, hogy mikor van szüksége egy tizenéves gyereknek plusz segítségre, és érzékeny feladat megtalálni, annak módját, ahogy tanárként, iskolai szociális segítőként vagy akár iskolapszichológusként támogath…
Tudástár
Interjú Dr. Koronczai Beatrixszal a serdülők problémás internet- és közösségimédia-használatáról
Dr. Koronczai Beatrix klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus, pszichoterapeuta-jelölt, családterapeuta, pszichodráma-vezető, emellett az ELTE PPK Pszichológiai Intézet Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia Tanszék egyetemi adjunktusa, vala…
Csak egy vicc? Szexualizált cyberbullying 9-12 évesek között - tanári kézikönyv
A tanári kézikönyv segítséget nyújt a módszertani csomaghoz tartozó óravázlatok használatához. Az óravázlatok segítségével 9-12 éves diákokkal lehet beszélgetni a cyberbullying különböző formáiról. A feladatokat adaptálni, módosítani lehet az adott körülményeknek megfel…
Pozitív megküzdési stratégiák kamaszkorban – kézikönyv
A kézikönyv segítséget nyújt a pozitív megküzdési stratégiák fejlesztését célzó óravázlatok használatához. Az óravázlatok segítségével gyerekekkel, fiatalokkal, csoportban is dolgozó szakemberek, különösen pedagógusok, iskolai szociális segítők, pszichológusok,...
Interjú – Dr. Baracsi Katalin, Felelős Felnőtt kampány
Dr. Baracsi Katalin internetjogász, LL.M családjogi szakjogász és közösségi média tréner számtalan jótanáccsal látja el a felnőtteket az online térben való eligazodással kapcsolatban. Ahogyan az offline világban, a Facebook-oldalán is arra törekszik, hogy interaktív for…
Interjú Flach Richárddal a nem-szuicidális önsértésről
Flach Richárd óvoda- és iskolapszichológus, valamint a Pécsi Tudományegyetem Pszichológia Intézet Doktori Iskola PhD-hallgatója. Érdeklődési és kutatási területe a serdülő- és fiatal felnőttkori krízisek, határhelyzeti események, különös tekintettel az öngyilkosságra és…