Magyarországon közel egy osztálynyi fiatal követ el öngyilkosságot évente. Idáig eljutni általában egy hosszú folyamat végpontja, és ezen az úton az érintett teljes környezete tehet a megelőzésért. A fiatalok biztonságáért, lelki jóllétéért a pedagógusok és az iskolákba…
Tudástár
A megosztott fájdalom - hogyan kísérheted szakemberként a gyerekek gyászát?
A serdülőkori érzelmi hullámzásban nehéz lehet kívülről megállapítani, hogy mikor van szüksége egy tizenéves gyereknek plusz segítségre, és érzékeny feladat megtalálni, annak módját, ahogy tanárként, iskolai szociális segítőként vagy akár iskolapszichológusként támogath…
Van segítség! - tanári útmutató
A Van segítség! módszertani csomag célja az, hogy segítsen a lelki problémákkal vagy depresszív gondolatokkal küzdő fiataloknak abban, hogy idejében felismerjék, ha segítségre van szükségük. A tanári útmutató segítséget nyújt a szakembereknek a módszertani csomag óraváz…
Pozitív megküzdési stratégiák kamaszkorban - prezentáció
A prezentáció segítséget nyújt a pozitív megküzdési stratégiák fejlesztését célzó óravázlatok használatához. Az óravázlatok segítségével gyerekekkel, fiatalokkal, csoportban is dolgozó szakemberek, különösen pedagógusok, iskolai szociális segítők, pszichológusok,...
Pozitív megküzdési stratégiák kamaszkorban – kézikönyv
A kézikönyv segítséget nyújt a pozitív megküzdési stratégiák fejlesztését célzó óravázlatok használatához. Az óravázlatok segítségével gyerekekkel, fiatalokkal, csoportban is dolgozó szakemberek, különösen pedagógusok, iskolai szociális segítők, pszichológusok,...
Interjú Flach Richárddal a nem-szuicidális önsértésről
Flach Richárd óvoda- és iskolapszichológus, valamint a Pécsi Tudományegyetem Pszichológia Intézet Doktori Iskola PhD-hallgatója. Érdeklődési és kutatási területe a serdülő- és fiatal felnőttkori krízisek, határhelyzeti események, különös tekintettel az öngyilkosságra és…