A serdülőkori érzelmi hullámzásban nehéz lehet kívülről megállapítani, hogy mikor van szüksége egy tizenéves gyereknek plusz segítségre, és érzékeny feladat megtalálni, annak módját, ahogy tanárként, iskolai szociális segítőként vagy akár iskolapszichológusként támogath…
Tudástár
Interjú Várnai Dórával a fiatalok közötti kortárs bántalmazásról
Várnai Dóra Eszter pszichológus, pedagógus, az ELTE PPK által koordinált Iskoláskorúak Egészségmagatartása című vizsgálat kutatója, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet munkatársa. Fő kutatási területe a kortárs bántalmazás és az iskoláskorú gyermekek egészség…
Mentori kézikönyv kortárs segítő programhoz
Hogyan használjuk a kortárs segítés módszertanát a kellemes és biztonságos iskolai légkör megteremtése és fenntartása érdekében? Hogyan indítsunk és mentoráljunk kortárs segítő csoportot?
Csak egy vicc? Szexualizált cyberbullying 9-12 évesek között - tanári kézikönyv
A tanári kézikönyv segítséget nyújt a módszertani csomaghoz tartozó óravázlatok használatához. Az óravázlatok segítségével 9-12 éves diákokkal lehet beszélgetni a cyberbullying különböző formáiról. A feladatokat adaptálni, módosítani lehet az adott körülményeknek megfel…
Pozitív megküzdési stratégiák kamaszkorban – kézikönyv
A kézikönyv segítséget nyújt a pozitív megküzdési stratégiák fejlesztését célzó óravázlatok használatához. Az óravázlatok segítségével gyerekekkel, fiatalokkal, csoportban is dolgozó szakemberek, különösen pedagógusok, iskolai szociális segítők, pszichológusok,...
Interjú Flach Richárddal a nem-szuicidális önsértésről
Flach Richárd óvoda- és iskolapszichológus, valamint a Pécsi Tudományegyetem Pszichológia Intézet Doktori Iskola PhD-hallgatója. Érdeklődési és kutatási területe a serdülő- és fiatal felnőttkori krízisek, határhelyzeti események, különös tekintettel az öngyilkosságra és…